pessoa

alla hatar pessoabett, varför har jag ärligt talat inte fattat. ja det är ett mycket skarpt bett men det finns skarpare med!
jag har provat många olika bett på bucken och det ända han gillar är pessoa.

använder ett vanligt travbett när vi kör, då ligger han på bettet så jag får kramp i armarna, drar upp huvudet och kämpar emot, i körningen gör inte det mig så mycket då vi oftast kör för skojs skull och han inte behöver anstränga sig mer än att jogga.

förra månaden provade jag ett enkelt vanligt tränsbett, vilket resulterade med att han vart super stel i munnen och jag hade en tvär het häst hela ridturen.

för ca ett halvår sen köpte jag det svindyra kimblewiket, prov red med det två gånger och jag höll på att åka av båda gångerna då jag tog lite i tyglarna för att sakna av till skritt och han hatade det och bara boka!

nu rider jag på pessoat (som jag alltid gjort i alla år innan med), han kan vara het på det med, men jag behöver bara göra små rörelser med händerna och inte slita sönder munnen på honom.

även dom andra två går på det och det har varit favoriten.

aldrig fått kritik själv om bettet men på forum drar folk alla som använder pessoa över samma kam och säger att det används pga okunskap,.
fuck of!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0