lördag

vad skulle jag göra utan mitt hjärta?! han har målat halva stallet idag, rullat in en ny bal och nu lägger han nät runt balen, som jag blir bortskämd<3
fast iof så har ju jag tömmkört hans ponny idag!

ja de låter jätte lätt, men innan jag fick på tränset!!!! herregud! snacka om att hon hamnade i någon envis svacka, tog bettet och lite godis i handen som vanligt, för bettet mot munnen, då ställer hon sig på bakbenen och slår! bad Anna att hålla i ena frambenet för att få henne på andra tankar, nej då, nu är det etsat i hjärnan på henne, samma visa igen, efter mycke om och men kom jag på att vi tar bakbenet, då gick det super bra! massa beröm och godis fick hon, och förhoppningsvis har hon glömt att vara jobbig i morgon ;-)

tömmkörningen gick super bra (första gången)
drog ett spö efter i marken så det Prasslade och lät illa mot asfalten, kollade lite oroligt i början men hon gick och lyssnade på tömmarna hela vägen hem :-)

imorn går det nog bättre med tränsningen, man måste ibland gå ett steg bakåt för att komma framåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0